Людина, місто… велосипед

Людина, місто… велосипед

Розвиток суспільства за останні сто років не тільки призвів до зростання якості, виробництва і доступності автомобіля, але і спонукав до автомобілецентичності управлінських і планувальних рішень у більшості розвинених країн світу. 

Влада, виражаючи інтереси найбільш багатої частини населення, яка переважно і володіє автомобілями, також орієнтується на задоволення потреб автовласників.

Генеральні плани міст сформовані на каркасі автомобільних транспортних мереж та автомобільної інфраструктури.

Серед мешканців міст десятиліттями поширювався стереотип, що альтернативи автомобілю не має.

Фінансування розвитку і утримання автомобільної інфраструктури безжалісно «пожирає» місцеві бюджети, випереджаючими темпами.

Але, чим більше автодоріг у місті будується і чим вони ширші, – тим ще більше з`являється приватного автотранспорту і менше життєвого простору для людини. Попит на пересування автомобілем постійно випереджає обсяги необхідної інфраструктури.

Враховуючи те, що основна частина «транспортного» бюджету витрачається саме на автошляхи, – попит на інфраструктуру зростає і не може бути задоволений традиційними методами.

Зростання кількості автомобілів призводить до підвищення інтенсивності руху на міських вулицях, підвищення рівня шуму, забруднення повітря, грунтів, поверхневих і грунтовихвод.

При цьому підвищується небезпека пересування для мешканців міста, зростає кількість ДТП (зокрема, з летальними випадками), значно ускладнюється пішохідний і велосипедний рух.

Це незворотньо призводить до конкуренції за міський простір, протистояння різних учасників руху, соціальної нерівності і напруги всередині суспільства. Виникає бажання парканами обмежити рух пішоходів, загнати їх під землю, в переходи. Місто стає агресивним і некомфортним для людини.

Але пішоходів і велосипедистів у сучасному місті все ж більше, ніж автовласників.

Станом на 2019 рік, за дослідженням і опитуваннями велоактивістів, у місті Суми в теплу пору року близько 8 тисяч осіб регулярно користувалося велосипедом, близько 70 тисяч осіб мають велосипед і періодично ним користуються.

Тобто, навіть за повної відсутності велодоріжок і безпечних умов пересування велика частка городян здійснювала поїздки, ризикуючи своїм життям, на вулицях міста. Людей, які в умовах карантину користуються велосипедом, теж збільшується.

Тенденція невпинного зростання кількості велосипедистів вимагає невідкладного створення в Сумах безпечної і зручної велоінфраструктури.

Приватний автотранспорт, як засіб пересування, не може мати більше прав, ніж велосипед.

Для захисту і популяризації велосипедного руху в Сумах створено і працюють громадські організації «Велосумщина» (голова Дмитро Зінченко), «Велодень Суми» (голова Олександр Черняк), федерація велосипедного спорту ( голова Євген Гонтовенко), клуб «Velo-SportSumyRandonneurs» (голова Марина Мороз) та ін. Кожна з організацій проводить роботу з розвитку і популяризації велосипедного руху, але розрізнено і некоординовано.

Тому місцевій владі легко ігнорувати їх потреби і пропозиції, не помічаючи зростання кількості бажаючих користуватись велосипедом на вулицях міста.

На моє глибоке переконання, для подальшого гармонійного розвитку нашого міста, створення зручних і безпечних умов пересування для велосипедистів, нам, містянам, потрібно об’єднатися і змусити місцеву владу ухвалити концепцію розвитку велосипедної інфраструктури та цільову програму у відповідності до Стратегії розвитку міста Суми.

Також пропоную, не чекаючи бюджетних грошей і бюрократичних рішень, крок за кроком, власними силами та з допомогою небайдужих меценатів робити місто комфортним для людей, для велосипедного руху.

вгору

Події

У Попівці Великописарівської громади залишається близько 20 людей, з ними відсутній зв'язок

18 березня, 2024

З Великописарівської громади на Сумщині шостий день ева...

Внаслідок ракетного обстрілу у Сумах зруйновано кладовище

18 березня, 2024

Через ракетний удар по Сумах 17 березня є пошкодже...

Правоохоронці Сумщини викрили чергову схему ухилення від мобілізації

18 березня, 2024

За процесуального керівництва Сумської обласної прокуратури ...

На Велику Писарівку скинули 23 авіабомби за добу: є загиблий

18 березня, 2024

За минулу добу російська авіація скинула на селище 9 фугасни...

Військові РФ завдали два удари по Конотопу на Сумщині

17 березня, 2024

Ввечері 17 березня російські військові вдарили по інфраструк...

У Сумах пролунало два вибухи

17 березня, 2024

Близько 15:50 у Сумах було чутно два вибухи. В обл...

Проблеми

Відкрито кримінальні провадження проти голови Центру протидії корупції Шабуніна

10 березня, 2024

Проти голови ЦПК порушили справи за ухиляння від військової ...

Поради, як захистити свій інтернет-профіль

23 січня, 2024

Рейдерство акаунтів — це вид інтернет-шахрайства, який поляг...

Що "світить" крадіям електроенергії?

23 січня, 2024

У центрі міста Суми з раннього ранку під повітряними тривога...

Підвищення тарифів для населення не планується, – Герман Галущенко

22 вересня, 2023

Наразі немає жодних планів щодо збільшення тарифів на електр...

"Сумське море" може зникнути? Хто винен і що робити?

10 вересня, 2023

Річка Псел, Косівщинське водосховище та річка Сумка наразі п...

Зловмисники збували майно Збройних Сил України

07 вересня, 2023

П’ятеро осіб привласнювали та перепродавали в інтернеті держ...

Реформи

На Сумщині заблокують російське ТБ і радіо

11 березня, 2024

Держспецзв’язку побудує систему блокування російського мовле...

На Сумщині планують провести ремонт доріг

09 березня, 2024

Голова обласної військової адміністрації Володимир Артюх обг...

На Сумщині протидіють впливу ворожого мовлення

09 березня, 2024

Начальник Сумської обласної військової адміністрації Володим...

У Сумах додадуть камер відеонагляду

06 березня, 2024

У Сумах обговорили питання впровадження чергового етапу авто...

Про центральне опалення скоро забудемо: українців поголовно переведуть на автономку

07 грудня, 2023

Українців переведуть на автономне опалення, про центральне м...

Віктор Ляшко: Реабілітаційна допомога має бути доступною

08 жовтня, 2023

Сучасне безбарʼєрне відділення реабілітації на 30-60 ліжок м...

Громади

В Охтирській громаді запускають послугу “Авто милосердя”

07 березня, 2024

Охтирське відділення Червоного Хреста України отримало автом...

Архітектори з Мюнхена, які працюють з BMW і Google, проектуватимуть для Тростянця.

04 грудня, 2023

У місті Тростянець архітектори з Мюнхена благодійно спроекту...

Де брати кошти на відновлення: приклад Тростянецької громади

02 грудня, 2023

Прикордонна Сумська область – серед регіонів, які найбільше ...

10 громад Сумщини, які постраждали від російської агресії, стали лідерами відновлення

30 листопада, 2023

Команди 10- ти громад прикордонної Сумщини впродовж 2 місяці...

Поліція Сумщини радить громадянам бути уважними аби не потрапити в пастки шахраїв

29 листопада, 2023

Правоохоронці нагадують, що різного роду аферисти, з метою в...

У Сумах врятували колекцію рідкісних кактусів від блекаутів

22 листопада, 2023

Рідкісні кактуси під сонячними батареями! У Сумах врятували ...

Новини

Ми у соцмережах

Про нас

СпецКором може стати кожен. Повідомляйте про події та проблеми, знімайте відео і створюйте новини разом із нами! Долучайтеся до команди професіоналів!

Контакти

Лічильники