Розвиток комунального транспорту покладе край свавіллю маршрутчиків - Роман Семенуха
26 червня у рамках робочого візиту в Суми народний депутат України («Об’єднання «Самопоміч») Роман Семенуха відвідав комунальне підприємство Сумської міської ради «Електроавтотранс» та поспілкувався з його колективом. Адже не секрет, що комфорт життя в місті вимірюється багатьма чинниками, в тому числі й якістю муніципального транспорту.
Як ознайомив директор підприємства Віталій Однорог, починаючи з 2015 року на «Електроавтотранс» систематично оновлюється рухомий склад машин. Так, зокрема, за три роки закупили 20 нових тролейбусів. До слова, у середньому один такий коштує до 5 мільйонів гривень.
«На фінішній прямій у нас укладення договору із Інвестиційним європейським банком. Це значить, що у першій половині наступного року ми матимемо ще 11 нових тролейбусів. Та ще стільки ж очікуємо наприкінці 2019 року. Так, без сумніву, нам би хотілося повністю прибрати з ліній старі машини та залишити лише низькополі. Але на наші плечі також лягає чимало іншого. Це і ремонт депо, оглядових ям, технічне обслуговування тощо. Це все ми нині робимо своїм коштом, не просячи додаткових грошей із міського бюджету. І це я вважаю вже досягнення для комунального підприємства, яке було в мінусі за доходами» , - поінформував про стан справ на підприємстві директор Віталій Однорог.
Така ситуація, на думку Романа Семенухи, досить позитивна. Особливо якщо порівнювати Суми з іншими містами України.
«Якщо порівнювати із Харковом, де півтора мільйона населення та ще 400 тисяч переселенців, то там ситуація із транспортним забезпеченням гірша. Проблема по всій Україні одна й та ж - маршрутчики сіли на голову. Тож потрібно, і не лише в Сумах, а це стосується буквально кожного українського міста, створити конкурентний комунальний транспорт та протистояти приватним перевізникам, які домовляються за ціни та захопивши ринок перевезень», - зауважив Роман Семенуха.
Аби продемонструвати, як це може діяти, народний обранець навів приклад Львову. Там міський голова створив комунальне підприємство, яке вийшло на ринок перевезень та стало конкурентним. Хоча очільнику міста довелося протистояти людському спротиву, які не хотіли змінювати вже усталену систему перевезень, навіть якщо вона була напівнелегальною.
Працівників КП серед іншого турбувало питання щодо новацій в системі відшкодування пільг. Адже вже два роки як держава переклала відшкодування за перевезення соціально захищених верств населення на місцеві бюджети. Плюс до всього Україну чекає монетизація.
«Цей процес не омине нікого. Монетизація означає, що кошти на пільговий проїзд людина отримуватиме на руки. Більше не потрібно показувати посвідчення і їхати безкоштовно. Потрібно платити. На превеликий жаль, багатьом людям цього не вистачить. І от тоді удар повинні будуть тримати мер та депутати, члени виконкому. Ті, від кого, по суті, у цьому питанні нічого не залежить. Тому маємо вистояти разом. Бо я думаю, буде багато протиріч та неузгодженості в цьому питанні», - прогнозує Роман Семенуха.
Директор КП звернувся до народного депутата Романа Семенухи, щоб той підняв у Верховній Раді питання повернення пільг на електроенергію. Адже вони, за словами керівника, займають левову частку відрахувань та впливають на ціну перевезень для населення.