"Вишиванка має бути сучасною": дизайнерка із Сум створила доступний бренд вишиваного одягу
Напередодні Дня вишиванки Спецкор поспілкувався із сумською дизайнеркою вишиванок Світланою Волик. Жінка - авторка бренду одягу "Своє".
Чому вона вважає, що вишиванка має бути повсякденним вбранням та як Світлані вдалося надати вишиваним речам сучасності - читайте в інтерв'ю далі.
Знайомтеся, це і є авторка бренду "Своє", Світлана Волик. Вона ж і модель, організаторка та учасниця багатьох проектів, пов'язаних із вишиванками, а також рекламний менеджер, дизайнер.
З нею Спецкор познайомився ще у березні цього року. Тоді Світлана презентувала свій перший у Сумах показ вбрання власного бренду "Своє". Утім, це був незвичайний показ мод. Їй вдалося зібрати найкреативніших та найактивніших сумчан та сумчанок, тих, хто одним словом творить. Але про це трохи згодом...
Спецкор. Коли виникло «Своє»? І взагалі чому почали займатися створенням вишиванок?
Світлана Волик. Ідею цього проекту, бренду «Своє», я виношувала вже давно. Але раніше все якось не доходило до його втілення. У мене був бізнес зовсім іншого напрямку, але я не покидала цієї ідеї – шити та вишивати щось особливе, щось більше, ніж просто вишиванки.
Ще в 2017, 18-му роках я брала участь у різних проектах, пов’язаних саме із вишиванками.
Мене це вабило та було цікавим завжди. І завжди я оцінювала, а що б я одягла, яку вишиванку. Своєї на той час я не мала. Якщо брати достойну та щоб вона була не одна в шафі, то це було дорого. І це мене підштовхнуло до пошиття власних вишиванок.
Безпосередньо пошиттям ми займаємося від вересня 2019 року.
Спецкор. Чому не могли обрати підходящу вишиванку інших виробників? Що з ними було не так?
Світлана Волик. Мені завжди хотілося, щоб я цю річ могла одягти у звичайному житті. Не на якесь свято, а в повсякдень. Щоб ця вишиванка була сучасною. А таких я не могла знайти серед інших виробників.
Спецкор. Чому назва "Своє"?
Світлана Волик. Тут все просто: С - від Світлана, Во - від Волик та Є. А взагалі ідея в тому, щоб створити щось дійсно своє, яке б ідентифікувало нас - українців, наприклад, в інших країнах, було близьким до душі, доступним, сучасним, актуальним, буденним і водночас особливим.
Спецкор. Ви є автором ескізів вбрання, і моделлю… Як встигаєте?
Світлана Волик. Так, а ще й рекламую «Своє». Це все надихає. Коли ж воно своє, то не жалкуєш сил, аби доводити все до розуму, розвивати, вдосконалювати.
А щодо моделі, то я не професійна модель і вважаю, що моделлю може бути кожен. Під час показу у березні я одягла у вишиванки людей різних професій, з різних міст, різних професій та різного віку. І всі вони були прекрасні та гармонійні.
Це був перший показ мого одягу. Ми зробили три виходи, на яких представили жіночі, чоловічі та дитячі вишиванки. Показали, що вишиванка може підійти як для ділового, офісного стилю, так і для більш вільного, що вишиванку можна одягти під кросівки. А також представили вишиті сукні для урочистих, особливих подій у житті.
6 березеня 2020. Презентація "Своє" в нічному клубі
Спецкор. Вишиванка, на Вашу думку, має бути повсякденне вбрання?
Світлана Волик. Думаю, так. Я завжди одягала вишиванку, коли їду за кордон.
Це, по перше, красиво, а по друге, це така сучасна презентація українського, національного, наша самоідентифікація в світі.
Також ходжу в вишиванках на роботу, під джинси, наприклад, сорочку вишиту одягаю.
Я прагну того, щоб це було стильно, сучасно. Нещодавно ми запустили серію тренчів. Вони з нашивками, вишитими написами, знаками. Вони дійсно виглядають молодіжно, стильно.
Спецкор. А скільки в середньому коштує вишиванка «Своє»?
Світлана Волик. Вишиванки від 5000 гривень. Найдорожчою була вишита весільна сукня – за 15 тисяч гривень.
При чому її придбали не на весілля. Особливість цієї сукні в тому, що її можна змінювати – дошивати бісер тощо. І тобто вже самому змінювати, удосконалювати з роками цю річ.
Якщо порівнювати із цінами інших виробників, то ціни цілком лояльні та доступні. Це якщо брати вишивку ручної роботи, а не наклеяні візерунки якість.
Спецкор. Чи можна до Вас прийти зі своєю ідеєю вишивки, своїм орнаментом якимось, щоб Ви це втілили?
Світлана Волик. Так, звичайно. Були такі замовлення. Принесли мені люди фото з вишиванкою Олега Скрипки. І кажуть, хочемо своєму батькові таку ж на 60 років. І ми змогли зробити таку ж. І замовники, і той, хто отримав такий подарунок, були задоволеними.
Є такі моменти, коли приходять з ідеєю, а я розумію, що це краще зробити по іншому, то намагаюся переконати замовників. І все ж таки вони погоджуються, коли вже бачать готовий результат.
Спецкор. Які проекти плануєте на найближчий час?
Світлана Волик. Мені хотілося б зробити масштабний проект у Сумах, пов’язаний із вишиванками. Можливо, це на Івана Купала щось організувати таке. Щоб це було сучасно, щоб вишиванки зазвучали більш актуально. І щоб люди змогли показати свої власні вишиванки. Адже я знаю, що в людей є і дорогі вишиванки, і раритетні. Але приводів, аби одягти їх, не так і багато. У нас масово на День вишиванки, День Незалежності одягають, ну і ще на кілька свят.
Є задум, залишилося знайти однодумців, аби допомогли організувати це на рівні міста.
Спецкор. Знаю, що Ви запустили проект для доступності вишиванок. Розкажіть про нього детальніше.
Світлана Волик. Так, я дійсно хочу зробити, щоб якісна вишиванка була доступною всім. Для цього ми запустили таку акцію. Якщо вам не вистачає коштів на вишиванку «Своє», то ви можете її відкласти і робити оплату частинами. І ви вже знатимете, що ту річ, яка вам сподобалася, ніхто не купить.
Одягають і говорять – «Тепер у мене є своє». І це не може не радувати.
Обрати вже готову, або зробити замовлення на пошиття особливої вишиванки можна у брендовому магазині шоу-румі "Своє", який знаходиться у Сумах на вулиці Козацький вал 2 б.